Omastehoolduse infopunkt pakub Sulle teadmisi, tuge ja lootust enda või lähedase hooldamise teekonnal. Iga inimese lugu on oluline, iga teekond on väärt toetamist.
HOOLDUSVAJADUSEGA LAPSE HOOLDAJALE
Teenuste ja toetuste järelevalve
Õiguskantsler
Õiguskantsleri poole võid pöörduda juhul kui tunned, et ametiasutus rikub Sinu põhiseaduslikke õigusi ja vabadusi, kohtleb Sind seaduse või hea tava vastaselt.
Näiteks võid õiguskantsleri poole pöörduda kui oled saanud kohalikult omavalitsuselt abi andmise otsuse, mis pole piisav, et Sind või Sinu lähedasi aidata.
Sind võivad aidata ka Õiguskantsleri varasemad seisukohad, millega saab tutvuda nende kodulehel.
Sotsiaalkindlustusamet
Sotsiaalkindlustusamet teeb järelevalvet kohaliku omavalitsuse ja Sotsiaalkindlustusameti pakutavate teenuste üle, mille käigus kontrollitakse, kas seaduses sätestatud nõuded on täidetud.
Üksikjuhtumite üle Sotsiaalkindlustusamet reeglina järelevalvet ei tee. Küll aga võib Sotsiaalkindlustusameti poole pöörduda, kui on märgata, et teenuse osutamise kvaliteet jätab soovida ning suhtlemine teenusosutajaga ei ole tulemust andnud.
Sotsiaalkindlustusamet on sõlminud lepingud riiklike teenuste osas teenuseosutajatega ning igasugune teave teenuse kohta on oluline. Sotsiaalkindlustusametile saab esitada taotluse teenuseosutaja üle järelevalve tegemiseks, kuid selle algatamine on Sotsiaalkindlustusameti kaalutlusotsus ning iga taotluse peale järelevalvemenetlust ei algatata. Järelevalvemenetluse algatamine reeglina ei lahenda ära konkreetse inimese muret, vaid vaatab teenuse osutamist tervikuna.
Lisaks järelevalvele teeb Sotsiaalkindlustusameti õiguse ja järelevalve osakonna kohaliku omavalitsuse nõustamistalitus muuhulgas kohalike omavalitsuste kodulehtedele seiret. Selle käigus jälgitakse, et sotsiaalteenuste info oleks inimestele selge ja kättesaadav, kodulehel kajastuks teenuse taotlemise protsess ning sotsiaalteenuste taotlemise juures ei oleks kitsendusi, mis ei ole seadusega kooskõlas
Kõik pöördumised saab Sotsiaalkindlustusametile esitada e-posti aadressil info@sotsiaalkindlustusamet.ee
Pöördumises soovitame kirjeldada kõik asjaolud, mis viitavad puudustele teenuse osutamisel ja lisada juurde dokumendid, mis neid asjaolusid tõendavad. Pöördumise võib, aga ei pea olema digitaalselt allkirjastatud. Sinu pöördumise lahendamine oleneb selle sisust ja kaasas olevatest materjalidest. Reeglina lähevad pöördumised lahendamisele osakonda, kus kõige rohkem vastava teenusosutajaga kokkupuuteid on. Näiteks sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse osutajatega seotud pöördumised lahendab Sotsiaalkindlustusameti teenuste osakonna erihoolekande ja rehabilitatsiooni talitus; üldhooldusteenusega või kohalike omavalitsuste täisealiste teenustega seotud pöördumised lahendab õiguse ja järelevalve osakonna kohaliku omavalitsuse nõustamise talitus.
Võrdse kohtlemise volinik
Juhul kui Sul on tunne, et oled diskrimineeritud tööl, teenuste saamisel, hariduse omandamisel, siis on Sul võimalus pöörduda võrdse kohtlemise voliniku poole, kes annab olukorrale sõltumatu hinnangu. Voliniku poole pöördumiseks on mitu võimalust:
- Volinik.ee lehel on “Võta ühendust” nupuke, mille kaudu saad kirjeldada, mis Sinuga juhtus ja miks Sa tunned, et jäid teistega võrreldes halvemasse olukorda. Juhul kui Sul on lisada ka tõendeid või dokumente, mis aitavad olukorda selgitada, lisa need pöördumise juurde.
- Kirjutada võib ka e-posti aadressile avaldus@volinik.ee
- Helistada telefonil 626 9050. Kõnedele vastatakse igal kolmapäeval kell 10.00-12.00